English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Τρίτη 23 Μαρτίου 2010

                              Παπαβασιλείου Σπύρος





Μερικά βιογραφικά στοιχεία για το έργο του.



Ο Σπύρος Παπαβασιλείου γεννήθηκε στην Πάτρα πριν από 69 χρόνια και από μικρός ασχολήθηκε και σπούδασε μουσική.



Δημοφιλής σύγχρονος λαϊκός τραγουδοποιός και μαέστρος λαϊκών ορχηστρών, με πολυετή εκτελεστική και δισκογραφική θητεία.

 Διαθέτει επίσης φήμη λαμπρού ενορχηστρωτή.

Πρωτοεμφανίστηκε ως μαέστρος κοσμικών Κέντρων, το 1971 στην «Παλιά Αθήνα».

 Ακολούθησαν πολλές και μεγάλες επιτυχίες.

 ΄Εχει κερδίσει 4 «χρυσούς» δίσκους των 50.000 αντιτύπων (τους 3 «εξ ημισείας» με τον Τάκη Μουσαφίρη): «Λαϊκά 76» (1976), «Ερωτικά λαϊκά» (1977), «Λαϊκά του σήμερα» (1980) και «Τα σημερινά» (1981).΄Αλλοι ατομικοί LP δίσκοι του: «Πικρά κι ανθρώπινα» (1976), «Τα φώτα χαμηλώστε» (1979), «Τα ρωμαϊκά» (1981), «Λαϊκές στιγμές» (1983), «Της Αθηνοελλάδας τα τραγούδια» (1985), «Εσύ θα είσαι το τραγούδι μου» (1985), «Στους ανήσυχους δρόμους» (1986), «Το δικό μας τραγούδι» (1987), «΄Ενας καλεσμένος» (1988), «Μεσάνυχτα και κάτι» (1989), «Εσύ λέγε με ΄Ερωτα» (1990), «Τρελός από αγάπη» (1990), «Κρατώ το κορμί σου γυμνό» (1991), «Και τί δεν είσαι» (1991), «Θα σε μάθω εγώ να πετάς» (1992), «Στη φυλή του μυστηρίου» (1997), κ.λπ. Μετέχει επίσης με τραγούδια του σε πολλούς άλλους δίσκους. Στις επιτυχίες του (πολλές με τον Στράτο Διονυσίου και τον Δημήτρη Μητροπάνο): «Ας ήταν και να πέθαινα ξημέρωμα Σαββάτου», «Σ αγαπώ σαν αμαρτία», "Καλοκαίρια και χειμώνες", «Πήρα ένα γράμμα της», «`Αστα φίλε παραείναι», "Φιλί, φιλί σ' ανάστησα", «Πέσε κάτω και θα δεις», «Είμαστε άρρωστοι κι οι δυο», «Ο βιοπαλαιστής», «Κυρα-ζωή», «Μη ρωτάς γιατί», «Τρελός από αγάπη», «`Αστα και μην τα ρωτάς», «Δηλητήριο», «Τώρα που τραγουδάω», «Δεν έχω καιρό», «Δρόμοι σκονισμένοι», «Θά ρθω μεσάνυχτα», «Κλαίω τον κόσμο τον πικρό», "Η Αγάπη μας", «`Οπου παν οι πολλοί», «Ας γίνουν όνειρα». «Απόψε σε θέλω πολύ», «Τα λιανοντέρτια», «Θα με βρεις», «Δεν έχω διαβατήριο», «Φτωχομαχαλάς», «`Ηρθε το ταξί να φύγεις», «Θά σαι καλοκαίρι», «Δες τα μάτια μου», «Σε θυμάμαι», «Παίξε μου Σπύρο», «Τί τραγούδι να μου γράψεις», «`Αδικος, χαμένος κόπος», «Πώς να φωνάξω δυνατά», «`Ολα εδώ γραμμένα», "Στόμα μου γλυκό μου στόμα", «Πέντε πάνω, πέντε κάτω», «Θέλω απόψε να σου γράψω», «Η Ελλάδα όλη θέλει», «Οι συνένοχοι», «`Οπου πάει να ξημερώσει», «Θα βρεις μια στιγμή να με νιώσεις», «Είπα γεια σου», «Το κιτρινισμένο γράμμα», «Ποιος να φταίει», «Εσύ κι εγώ», «Πέρασε το καλοκαίρι», «Τί να πω, τί να πεις», «Το παλιόπαιδο», «`Εξι μήνες σε ζητάω», «Ο Αλή Πασάς», «Κλαίει απόψε η γειτονιά», «Καρδιά μου είχες αγαπήσει», «Αξεπέραστη θα μείνεις», «Βάλε να πιούμε φίλε», «Μη λες τίποτα τώρα», «Κοίτα ποια το παίζει φίρμα», «Μη ζητάς πολλά», «Παράπονο», «`Ομορφή μου Κατερίνα», «Συγγνώμη καρδιά μου», «Μη μιλάς», «`Υστερα φταίει ο φονιάς», «Κράτα μ ένα μεσημέρι», «Αν είναι η αγάπη φονικό», «Δεν είναι εδώ», «Κάν το σταυρό σου Θοδωρή», «Τα μαζεύω», «Θα ζήσω και χωρίς εσένα», «Ερημιά», «Κάηκε πάλι το κερί», «Σφίγγω τα πικρά μου χείλη», «Έλα», «Τα άγια ευαγγέλια», «Αν μιλούσε το ποτήρι», «`Ανθρωπέ μου μη γελιέσαι», «Παράξενη αγάπη», «Κλάψε θεατρίνα», «`Ανθρωποι και ανθρωπάκια», «Νά σαι καλά», «Φτάνει πια», «Πάντα ήμουν μόνος», «Μα εγώ ελπίζω», «Πρώτα απ όλα εμείς και η αγάπη», «`Εχω εσένα ν αγαπώ», «Στους ανήσυχους δρόμους», «Πρώτα απ όλα εμείς και η αγάπη», κ.λπ.


Εκτός από όλα αυτά ο Σπύρος έγραψε έναν ύμνο που τραγουδάνε όλοι οι Πειραιώτες πολύ συχνά:

ΤΟΝ ΥΜΝΟ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια: